zaterdag 9 september 2017

Disneyland






Inmiddels zijn we alweer ruim een week thuis en zit de eerste schoolweek er alweer op. Ik verlang, ondanks dat ik het deze keer echt veel zwaarder vond dan 5 jaar geleden, terug naar Disneyland. Ik verlang terug naar iedere dag opgemaakte bedden en een stapel schone handdoeken zonder dat daar een berg wasgoed voor in de plaats is gekomen, ik verlang terug naar het mooie weer, maar ik verlang vooral terug naar de verwonderde blikken van mijn eigen prinsesje, Fien.  Wat heeft ze genoten van Disneyland.

Maandagochtend om 04.30 reden we met 2 volle auto's richting Parijs. De kids hebben zich super gehouden de hele weg, zelfs Kaeden heeft bijna de hele weg geslapen. Onderweg staan er meerdere borden langs de snelweg waaraan je kunt zien dat je bij Disneyland in de buurt komt. Ik heb Fien vakkundig afgeleid bij ieder bord. Zodra je aan komt rijden bij Disneyland en richting de hotels gaat voel je de magie al. Wij dan in ieder geval,  Fien had nog steeds niets door.
Na de nodige tussenstops kwamen we om 12.15 uur aan bij ons hotel. Toen we richting de ingang liepen zag ik in de verte al posters hangen van het 25 jarig bestaan van Disneyland Parijs. Aangezien ik dacht dat Fien toen echt wel door zou krijgen dat we niet in Center Parcs waren heb ik mijn telefoon erbij gepakt om te gaan filmen. Die werkte niet helemaal mee helaas, maar toch nog een stukje gefilmd van de reactie van Fien.



Goed, die reactie was dus iets anders dan we hadden verwacht. Ze had duidelijk nog steeds geen idee wat haar allemaal te wachten stond ;-)


Het hotel, Disney's Sequoia Lodge.

De hotels zijn net als het park en Disneyvillage tegenwoordig goed beveiligd. Alle bagage moest bij de ingang eerst door de x-ray, wij zelf allemaal door een detectiepoortje. Dat geeft wel een veiliger gevoel, want na alle aanslagen de afgelopen tijd, vond ik een plek als Disneyland toch best een beetje spannend hoor.

Vanaf 15:00 zouden de kamers beschikbaar zijn. Tot die tijd wilden we onze bagage bij het hotel achterlaten en alvast richting het park gaan. Tot mijn verbazing kregen we echter direct de sleutelkaarten van de kamers en konden we dus gelijk de bagage op de kamers kwijt. Super fijn natuurlijk. Nog fijner was het dat onze kamers 'connected' waren. We konden dus zo via een tussendeur naar de kamer van mijn moeder en Jazzlyn. Een babybedje werd al snel gebracht en toen ik bij de conciƫrge om een waterkoker vroeg voor de flesjes werd ook die direct gebracht.
Ook dit Disneyhotel is, net als Hotel New York en Newport Bay, een erg fijn hotel om te verblijven. Het enige minpunt is het eten. Het buffet in het restaurant van het hotel was echt een tegenvaller. Voor een volwassene betaal je 35 euro, voor een kind tot 12 is dat 25 euro, een glas cola kost bijna 5 euro. De keuze was beperkt, de kwaliteit nog veel beperkter. Het eten van McDonald's is nog beter.


Het Disneyland park

 Op het moment dat we de eerste dag het park betraden viel Fien meteen met haar neus in de boter, we waren precies op tijd voor de show The Starlit Princess Waltz. Met open mond heeft ze de hele show gekeken.  





Deze show en de Stars On Parade, de nieuwe parade speciaal voor de 25e verjaardag van Disneyland Paris, waren echt de hoogtepunten voor Fien. Wat heeft ze haar ogen uitgekeken. 

Verder was het toch best wel lastig om met kinderen van 4 totaal verschillende leeftijden het park in te gaan. De een wil dit, de ander dat... En dan moesten we ook nog rekening houden met de slaapjes van Kaeden, want meneer vond er in de draagzak niets aan, maar kon in de wagen uren slapen. En dat betekende veel wachten of toch eerst even een andere attractie. En zo gingen we 4 dagen lang kriskras door het park en hebben we zoveel nog niet gedaan. Het was ook gewoon echt heel druk. Ik had het idee dat half Europa daar precies op die dagen waren, want de wachttijden waren toch best behoorlijk. En dat is vooral met kinderen niet fijn, aangezien die vaak pas aan het einde van de wachtrij zeggen dat ze "Nu!" naar de w.c. moeten, of dat ze het toch wel een beetje te eng vinden, of dat ze gewoon liever wat anders willen doen... 


Het Walt Disney Studios Park 

De wachttijden waren in het Walt Disney Studios park niet veel beter. Jazzlyn heeft met Fien ruim 1,5 uur in de rij gestaan om met Vaiana op de foto te gaan. De Moteurs... Action! Stuntshow is een aanrader, maar was 5 jaar geleden nog het zelfde als 10 jaar geleden en daarom hebben we deze sowieso dit keer overgeslagen. Aangezien we niet veel tijd meer hadden hebben we het Studios park verder gelaten voor wat het is, reden om nog een keer te gaan, want er zijn nog veel meer leuke shows en attracties in dit park.  

Ik begreep de dag voor we heen gingen dat er een disabilitycard bestaat voor mensen met een beperking/handicap. Die is voor iemand zoals ik, met een NAH, ideaal. Je krijgt overal direct voorrang. Niet alleen voor de attracties, maar ook voor de meet&greets met de Disneyfiguren. Ik had te kort tijd om het te regelen, maar volgende keer ga ik er zeker achteraan, want het zou mij ongelooflijk veel energie schelen. 


Tips: 

  • Plan je bezoek zoveel mogelijk vooraf. Ook restaurants kun je vooraf reserveren. Handig als je graag met de Disneyfiguren wilt dineren bijvoorbeeld. Het kost een fortuin, maar is evengoed zo vol geboekt. Wij kregen bij aankomst al te horen dat de twee restaurants waar dit mogelijk is voor alle 4 de dagen al volgeboekt waren, ontbijt, lunch en diner (ook al kost dit 75 euro per volwassene en 45 euro voor kinderen t/m 11 jaar). 
  • Neem een goedgevulde portemonnee mee, alles is er loeiduur.  
  • Heb je een beperking of handicap, vraag dan met een doktersverklaring of invalidekaart een 'disabilitycard' aan, de Easy Access Card of de Priority Card. Vooral in het hoogseizoen scheelt het ongelooflijk veel wachten. 
  • Wanneer je in een van de Disney hotels verblijft mag je eerder dan de officiĆ«le openingstijden het Disneyland park op. Niet alle delen van het park zijn open helaas, maar je kunt alvast een paar leuke attracties meepakken met minimale of zelfs helemaal zonder wachttijd. 
  • Wachten op de avondshow, Disney Illuminations (23:00 uur), is best pittig met kleine kinderen die al moe zijn van een hele dag park, maar is echt de moeite waard om een keer gezien te hebben. Zorg dat je op tijd een goed plekje voor het kasteel bemachtigd. 
  • Boek je verblijf via een andere dan een Nederlandse website. Het is bizar hoeveel geld je daarmee kunt besparen. 
  • Download de Disneyland Paris app, hier kun je veel informatie over het park vinden, inclusief plattegrond van de beide parken met actuele wachttijden.
  • In en buiten de parken staan op meerdere plaatsen drinkfonteintjes, hier kun je gratis je eigen flesje(s) vullen terwijl je voor een nieuw flesje water bijna 4 euro betaalt (Sorry, ik blijf toch een Hollander).
  • Neem een extra koffer mee voor al die leuke souveniertjes die er te krijgen zijn ;-) 













Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Nieuwe website

Mijn nieuwe blog vind je   hier  ;-)  Tot ziens op mijn nieuwe website! http://www.mijnchaos.nl/