dinsdag 28 maart 2017

Dit is echt de laatste keer, dus...



Je laatste zwangerschap... Wat zou je echt moeten doen voor het niet meer kan? 

Tijdens mijn eerste laatste zwangerschap, toen ik zwanger was van Rivaro, wilde ik heel graag een 3D echo laten maken. Toen ik zwanger was van Jazzlyn was dit net nieuw en vond ik het er nog een beetje eng uitzien. Nu wilde ik dit na alle goede verhalen en mooie foto's wel graag uitproberen dus deden we een 3D echo.

Tijdens mijn vorige laatste zwangerschap, toen ik zwanger was van Fien, was dit een newbornshoot. Al vroeg in de zwangerschap ging ik op zoek naar een goede fotograaf. Ik werd verliefd op de foto's van Marije van M-Photography. Ik nam meteen contact met haar op zodat dat maar vast stond. En wat was het geweldig! Wat een geduld had Marije met ons wakkere meisje en wat een ontzettend mooie foto's en bijzondere herinnering hielden we hier aan over! 





Al was ik klaar met zwanger zijn en kinderen krijgen, er kwamen toch af en toe wel eens dingen voorbij dat ik zei of dacht "mocht ik ooit ooit ooit nog eens zwanger zijn, ga ik dat doen!"
Een van die dingen was zwangerschapsyoga, ik was wel nieuwsgierig hoe dit zou zijn, maar aangezien ik in de meeste omschrijvingen las dat het toch vooral gericht is op dames die hun eerste kindje verwachten ben ik afgehaakt. Ook hadden we het nu natuurlijk wel erg druk met klussen en verhuizen dus kwam het ook niet erg goed uit.


Wat me ook geweldig leek was een 'gender reveal taart'. We zouden dan de arts of echoscopiste het geslacht op een briefje laten schrijven, dit zouden we dan naar een taartenmaker brengen en die een mooie taart laten maken met een roze of blauwe vulling. De taart zouden we dan samen aansnijden in het bijzijn van onze familie en dan zouden we dus pas het geslacht weten. Maar dit werd zo populair het afgelopen jaar dat ik ook hiermee ben afgehaakt. 
We hebben wel de envelop thuis liggen voor het geval dat, maar hij is nog steeds gesloten en met nog ruim 4 weken te gaan blijft dat ook zo. Na 3 zwangerschappen wel het geslacht vooraf te weten is dit nu toch veel leuker dan zo'n taart? De envelop schreeuwt soms echt wel mijn naam hoor, maar ik blijf sterk!

Als laatste had ik nog een zwangerschapsshoot op het lijstje staan. De aller aller laatste kans om mijn zwangere buik mooi vast te laten leggen. Ik wilde geen standaard studioshoot dus ging op zoek naar iets 'anders'. Dit vond ik bij Zo Mooi! Fotografie in mijn eigen woonplaats Zwaag, die net een paar prachtige nieuwe zwangerschapsshootjurken (die houden we er in voor galgje!) binnen had. Zij maakt hele bijzondere foto's in de natuur en dit was precies wat ik zocht. 

Toch sloeg naar mate de zwangerschap vorderde de twijfel toe. Ik ben al behoorlijk aangekomen en voel me gigantisch. Moet dat nou op een foto die je waarschijnlijk de rest van je leven bewaard? Ik vind foto's van mezelf sowieso al verschrikkelijk, laat staan met 20 kilo extra. Ik hield mezelf voor dat ik het nu veel te druk had voor een shoot en liet het dus varen. 
Tot ik op de Facebookpagina van Zo Mooi! Fotografie, Fotografie Hoorn, voorbij zag komen dat ze deze maand nog plek had voor een paar shoots. Het was nu of nooit en dus trok ik toch maar de stoute schoenen aan en nam contact op met deze fotografe.
Ook maakte ik een afspraak bij Knipsalon Hoorn
Eline zorgde voor een prachtige kleur in mijn haar en werkte mijn laagjes bij, Saskia toverde binnen no-time mijn steile haar om in een volle bos krullen. 




Dit zorgde voor net dat beetje zelfvertrouwen dat ik nodig had voor de shoot. 

Om 12.00 uur had ik bij Judy in haar studio afgesproken om daar eerst om te kunnen kleden. Ik voelde me meteen op mijn gemak bij haar. Nadat we mij in de super gave jurk van Mii-Estilo hadden gehesen die ik had uitgekozen gingen we richting het park. Er scheen een heerlijk lentezonnetje dus het weer zat in ieder geval mee. Wat een super locatie had ze uitgekozen! De hele shoot ging als vanzelf en was voorbij voor ik er erg in had.
Dezelfde middag ontving ik al een preview en wat voor een! 





Ik ben echt blij dat ik deze 'dit is echt de laatste keer, dus...' wel heb doorgezet, want inmiddels heb ik de rest van de foto's ook mogen zien en ik had nooit verwacht dat ik foto's van mezelf zo mooi zou kunnen vinden. Echt een aanrader!

Met nog maar zo'n 4 weken te gaan vraag ik mij nu af: Zijn er dingen die ik absoluut nog zou moeten doen tijdens deze laatste zwangerschap? En voor de mama's onder ons: wat wilde jij graag tijdens je (laatste) zwangerschap doen?



2 opmerkingen:

  1. Waar ik wel spijt van heb is dat ik tijdens mijn tweede zwangerschap geen foto's van mijn buik liet maken. Dat had ik wel gedaan bij de eerste.. Een goede keus heb je voor nu gemaakt :).
    Mocht ik nog een keer zwanger raken dan wil ik graag wel een newbornshoot.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een newbornshoot is ook echt een hele mooie ervaring, vooral met broertjes/zusjes!

      Verwijderen

Nieuwe website

Mijn nieuwe blog vind je   hier  ;-)  Tot ziens op mijn nieuwe website! http://www.mijnchaos.nl/