vrijdag 14 april 2017

Druk



Hoogzwanger, NAH, verhuizen, klussen, 3 kinderen, controle freak, perfectionistisch en nesteldrang. 

Een van deze dingen is vaak al zwaar. Een combinatie van meerdere is nog zwaarder. Een combinatie van allemaal is echt killing. 
Het zat bij ons natuurlijk ook niet helemaal in de planning. Of zeg maar gerust helemaal niet. Op die verhuizing na dan. Zelfs dat klussen had ik graag een keer overgeslagen, maar we besloten een veel te dure keuken en vloer uit te zoeken voor ons nieuwe huis dus moesten we toch zelf aan de slag in plaats van alles uit te besteden. 

Toen we er achter kwamen dat ik zwanger was ging ik natuurlijk meteen rekenen. De planning was dat we de sleutel van ons nieuwe huis nog voor de kerst zouden krijgen. Ongeveer 4,5 maand voordat ik zou bevallen dus, prima, dacht ik. Eindelijk eens ruim op tijd voor mijn bevalling klaar met klussen, want dat is mij nog nooit gelukt.
Maar het werd niet voor de kerst, het werd de eerste week van februari pas. Bijna 2 maanden later dus. En toen werd het dus al een beetje een ander verhaal. 

Ik probeerde vervolgens alles zo strak mogelijk te plannen, zodat we toch nog ruim voor de bevalling klaar zouden zijn en ik tijd genoeg had om bij te komen van de hectische periode. 
Die planning zorgde meteen al voor een hoop stress. Echt, ik had niet verwacht dat het inplannen van alle werkzaamheden in een nieuwbouwhuis zo lastig kon zijn. Vooral als je pas 2 weken vooraf de definitieve opleverdatum te horen krijgt.  
Uiteindelijk had ik de planning naadloos rond. 

En toen kwamen de tegenslagen. 

Een NAH en tegenslagen? De meeste van mijn lotgenoten weten vast wel wat dat met je doet. Ik kan er in ieder geval niet mee omgaan. Het kost zoveel energie om om te schakelen, om me er bij neer te leggen dat het anders is of anders moet, om het uit mijn hoofd te halen. Kostbare energie. Vooral als je gaat verhuizen. En al helemaal als je dat nog zwanger doet ook. 

En nu ben ik dus 37 weken zwanger, ga ik over uiterlijk 2 weken bevallen en zijn we nog niet klaar. Er zijn nog steeds wat klusjes die nog niet gedaan zijn of nog niet af zijn en dat terwijl de energie nu toch echt wel een beetje op is (als die al niet al lang al op was). Het zijn kleine dingen, maar ik wil ze, perfectionistisch als ik ben, wel klaar hebben voor de bevalling. En dus ben ik nog steeds druk. Niet alleen in huis, maar vooral ook in mijn hoofd. En daardoor wil het slapen dan weer niet lukken, want voor mijn gevoel heb ik helemaal geen tijd om te slapen. Alles blijft in mijn hoofd spoken.
Ik heb al van alles geprobeerd, maar het mag allemaal niet baten. En dus doe ik het met een paar uurtjes slaap nu. En daar word ik natuurlijk niet gezelliger van. 

Hoogzwanger, NAH, verhuizen, klussen, 3 kinderen, controle freak, perfectionistisch, nesteldrang en slaaptekort. 

Arme Tony en de kids.




Toch nog even goed nieuws om mee af te sluiten: de babykamer is klaar voor ons cadeautje!












 Binnenkort meer foto's van ons huis!



1 opmerking:

  1. Als ik het lees word ik al moe 😊 laat staan jij, komt allemaal goed.
    Tekkel mams wat extra🤣🤣
    Sterkte met je laatste weekjes😘

    BeantwoordenVerwijderen

Nieuwe website

Mijn nieuwe blog vind je   hier  ;-)  Tot ziens op mijn nieuwe website! http://www.mijnchaos.nl/