zaterdag 22 april 2017

Aftellen




Ik ben nu 38 weken zwanger. Aangezien het de bedoeling is dat ik week 39 zal worden ingeleid tellen we nu dus echt af. Een week. Nog maar 1 week! Of korter natuurlijk. 
Deze zwangerschap is echt bizar snel gegaan. Dat zal ongetwijfeld te maken hebben gehad met de verhuizing en alles daar omheen en dit hadden we ook wel een beetje verwacht, maar ik heb nu echt het idee dat ik met mijn ogen knipperde en dat het al (bijna) voorbij was. En dus probeer ik nu nog even volop van het getrappel in mijn buik te genieten, want het kan nu zomaar ieder moment voorbij zijn. Mijn 'vluchttas' staat klaar, klossen onder het bed en ook dat verschrikkelijke kraammatras ligt weer op mijn bed. Zo'n zeiltje onder je hoeslaken. Omdraaien ging al niet zo makkelijk meer (ik voel me net een walvis die teruggeduwd moet worden naar zee), maar dit gaat nu ook nog eens gepaard met een hoop gekraak. En dan lekker zwetend wakker worden, omdat zo'n ding niet ademt. Ik twijfel nog steeds of ik hem er op laat liggen of toch maar de gok neem. 

Nu bijna alle klusjes in huis zijn afgerond hebben we eindelijk tijd voor andere dingen. De naam bijvoorbeeld. Ja echt, ik ben 38 weken zwanger en we hebben nog geen naam. Hoe erg is dat?! Ik heb echt wel af en toe gezocht, maar we waren gewoon zo druk dat het er nooit echt van kwam. We schoven het steeds vooruit met het idee dat we daar na de verhuizing nog genoeg tijd voor zouden hebben.
Het lijstje met meisjesnamen dat we hadden gemaakt toen ik zwanger was van Fien stond nog steeds in mijn telefoon dus dat scheelde al heel veel. Maar omdat we halverwege de zwangerschap al wisten dat dat een meisje was bleef het toen bij een lijstje meisjesnamen en heb ik het jongenslijstje meteen na de echo gewist. En juist die jongensnaam vind ik nu zo moeilijk. Voor een meisje zijn we er wel zo'n beetje uit, voor een jongensnaam nog steeds niet. Op dit soort momenten is het handig als je genoegen neemt met een top-10 naam, dat je het niet erg vind dat je kind later op school met een nummertje achter zijn naam wordt geroepen, of net als bij Opsporing Verzocht met de eerste letter van zijn achternaam achter zijn voornaam. Nee, ik zou ik niet zijn als ik het mezelf niet weer moeilijk moet maken door de website van de SVB erbij te houden om te kijken of de betreffende naam niet al te vaak voorkomt. De naam die in 2016 helemaal niet is gegeven krijgt bonuspunten, de meisjesnaam die nu onze voorkeur heeft bijvoorbeeld, maar ik ben al tevreden als de jongensnaam minder dan 1000 keer is gegeven, want anders gaat het helemaal niet meer op tijd lukken vrees ik. Goed, we zoeken dus nog even door deze week en hopen ondertussen dat de bevalling niet eerder begint.

We hebben nu ook eindelijk tijd om op zoek te gaan naar een andere auto. In onze oude Volvo V40 passen Jazzlyn, Rivaro en Fien net aan samen op de achterbank, maar ruimte voor nog een kind is er natuurlijk niet meer, dus speur ik Marktplaats, Autotrack en Autotrader af naar een leuke 7-zitter. In hoeverre een 7-zitter leuk kan zijn. We begonnen onze zoektocht gister bij De Goede in Stompetoren. Leuke auto, maar die verkoper dacht dat ik achterlijk was of nog nooit een auto had gekocht of verkocht denk ik. Ik weet dat ons oude bakkie niet heel veel meer waard is, maar met 200 euro inruilwaarde beledig je haar en ons, dus waren we na de proefrit snel weer weg. Op naar de volgende. Vandaag met een heel lijstje op weg, eerst 3 auto's in Heerhugowaard. Verder dan de eerste was niet nodig. Dat kan ook weer van het to-do/to-buy lijstje af. Net op tijd! 


Tadaaaa!


Verder begint het nu echt wel zwaarder te worden en gaat mijn buik aardig in de weg zitten. Ik krijg nog net (als mijn voeten niet te dik zijn) mijn All Stars aan en achter Fien aan rennen gaat hem niet meer worden, dus komt ze momenteel met een hoop weg, maar ondanks dat mag ik echt niet klagen, want verder kan ik eigenlijk alles nog. 



Het lukte vorige week zelfs nog om Fien een middagje bij me te dragen in de Tula!



En nu ga ik eerst dat kraammatras van het bed afhalen. Tot de volgende! 

2 opmerkingen:

Nieuwe website

Mijn nieuwe blog vind je   hier  ;-)  Tot ziens op mijn nieuwe website! http://www.mijnchaos.nl/